„Amikor egy álom útra kél...”
A kezdő vállalkozásoknak általában nincs elég pénzügyi fedezetük ahhoz, hogy az összes fontos szakembert meg tudják fizetni.
Ráadásul ezek a szükösebb anyagi lehetőségek (akár a valóságban is meglévő erőforráshiány miatt, akár a információhiány miatti félelmekből fakadóan) mellett általában egy-egy szakemberrel (pénzügyes, HR-es, PR-os, stb.) azért együtt szoktak dolgozni. Ebben az esetben csak egyetlen szempont érvényesül majd,
ez pedig könnyen tévútra viszi a céget. (vagy csak nem abba a jövőbe, amit a cégtulajdonos/alapító elképzel)
Ezt a Gramionnál a következőképpen tudjuk kezelni:
Az Ön cége összes információját egy „céggazda” kezeli. Nincs szükség arra, hogy minden szakemberünkkel mindent újra végi kelljen beszélni.
Az adott időszakban (hónap/negyedév) rendelkezésre álló pénzügyi erőforrás alapján gazdálkodunk közösen Pl. a cégnek X forintja van havonta arra, hogy a fejlődésére is koncentráljon, ne csak a hétköznapokra. Ez az összeg havi Y tanácsadói órára elég. Ebben az esetben meghatározzuk közösen, hogy melyik időszakban mire fókuszálunk. Így nem éri váratlanul a céget semmilyen kiadás, mégis a legjobb szakemberektől kaphat tanácsot, és megoldási kulcsot a jövőre vonatkoztatva.Ráadásul abban a témában ami éppen a legfontosabb. pl. első lépés, hogy a termékek önköltségét meghatározzuk. Ezt pénzügyes – közgazdász tanácsadónkkal teszi/tesszük meg.
Második lépés, hogy a cég méretéhez kapcsolódó PR tevékenységet kezdjen el. Ez (mily meglepő) a PR-os szakértőnkkel fog történni.
Következő lépésként fel kell venni és ki kell képezni egy gyártásért felelős személyt, ez a HR-es szakértő feladata. Ha időközben a cégtulajdonos is rájön, hogy szeretne még fejlődni (pl. vezetőként), akkor egy Coach segíti ebben a folyamatban.Időközben komoly banki kapcsolatok indulnak el, megint csak a közgazdász szakértőink egyikének segítségével. De ehhez szükség lesz egy rendes több éves tervre. Ehhez kell mindenki, mert itt már HR, PR, pénzügyi tervezés, számviteli tervezés egyszerre kell jelen legyen……
A Gramion szakembereiként közösen átbeszéljük az Ön cégének a jövőjét időről időre. Ezeknek a szakmai beszélgetéseknek az eredményét Ön elé tárjuk.
Így érvényesülhet az az igény, hogy ne egy szakma szűk látóköre miatt fusson vakvágányra a cég jövője.
- Szervezeti stratégia készítés
- Szervezettervezés
- Pénzügyi struktúra tervezés, kialakítás
- Human Resource feladatok ellátása
- Compliance, jogi megfelelőségi alapok megalkotása
- Public Relations tanácsadás
- Marketing tanácsadás
- Vörös könyv
- „Üzleti kísérés” Kezdő vállalkozások, startup cégek mentorálása, folyamatos támogatás
